08 Гру, 2012

Робота за 2011 р.

    літня школа 2011                                                          Експедиція в Криворівню “Повернення до себе”

  Криві  Рівності Методу Структурованої Креативної Імпровізації в Криворівні

 

З 01.08.2011-07.08.2011 в с. Криворівня Івано-Франківської обл. розпочався проект”Пірни в ріку”. Учасники напрочуд  сміливо, з  вереском пірнали в студений Чорний Черемош, що тече повз, і в ріку, видиму для того, хто має очі та вуха – ріку Акту Творчості, та спускались на дно своєї творчої суті, та суті людини, що створює, щоб проробити шлях,  від входження у творчий акт, до компонування елементів дійства .

«Від імпровізації  до структури».

  •  До праці були запрошенні:                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                         художник  – Нагорна Віолетта (Харків)
  • Музикант – Агата Вільчик (Харків)
  • Драматург – Марго Виноградова (Київ)
  • Актори – Гаврилюк Владислава, Стефаник Микола, Глибін Сергій, Шиян Анна, Соколова Світлана(Київ);Тамара Квес, Цвях Юлька.(Львів). Праця проводилася О. Драчем за власною методою .

літня школа 2011

  •    Тижнева робота включала в себе:                                                                                                                  
  •   – Ввідну лекцію про метод і філософію МСКІ                                                                          
  •   – Підготовку  апарату креаторів до МСКІ:  тренажі для тіла, голосу, уяви і фантазії креатора.
  •                                                                                
  •  – Лекції та практика, що до акторської природи креатора : творення персонажа та його монологу, як зерна суті персонажа, та роботи з партнером  у імпровізованому діалозі та сцені .
  •  
  • – Лекції та практика, що до режисури з позиції особистості креатора.
  •  
  • – Лекції та практика, що до народження наративу  драматичного твору, та дослідження особливостей драматургічної складової  креатора.
  • літня школа 2011

Імпровізації монологів, діалогів, та сцен, в робочому порядку записувалися   на камеру, аналізувалися  для розроблення тем  вечірніх проб – показів .

 Художнику пропонувалося вирішити просторово обрані теми. Декорації та предмети застосовувалися сценографом для організації простору, з розрахунком на спонтанне акторське творення, із залученням взаємодії  композитора – музиканта(перкусія, духові інструменти) у творенні єдиного театрального дійства.

Увечері запрошувалися глядачі і креатори творили імпровізоване дійство.

bajky1

Робота проводилася на відкритому просторі гір, тому ми використовували до творчості, як ленд – арт, так і можливість безпосереднього спілкування з гуцульською неповторною культурою та фольклором – спостерігаючи за обрядом гуцульського весілля, безпосередньо спілкуючись з Отцем Іваном – священиком церкви Пресвятої Богородиці в Криворівні , його дружиною поетесою Оксаною Рибарук, побувавши в хаті – музеї філософа, письменниці, художниці Параски – Плитки Горицвіт та спілкуючись ще з живою її сестрою Одосіїю Сарохан. Всі набуті скарби ми виливаємо з серця до серця у творення мистецькості на театрі.

Мудрість, що ми відкриваємо у цій роботі,  даруємо глядачам, що приходять, щоб долучитися до моменту істини у моменті спонтанного осяяння, що творить твір і , котре зникає,  полишивши лиш відчуття того, що ти живеш в Тепер…                                                                                             

«Не будьте  собою, бо ви дочасність.»

 

Одосія Плитка – Сарохан

Одосія Сарохан

Параска Плитка-Горицвіт

Параска Плитка-Горицвіт

 

Вересень 2011

осіння школа 2011

Експедиція в Криворівню “Повернення до себе”.

П’ятиденний виїздний майстерклас “Територія Творення” зі студентами 2-го курсу

режисерів драми.( худ. кер. Лесь Танюк) КНУТКІТ ім. Карпенка-Карого

 

Керівник; викладач основ акторської майстерності Олег Драч.

 

Виїзний майстерклас організовано з метою посиленої практичної роботи в темі Креативної імпровізації.

Мета майстеркласу: Просторове виокремлення, колективне проживання та організація побуту, ансамблева робота над спільною темою; основи креативної імпровізації. Індивідуальна робота у взаємодії з незнайомим простором у організації імпровізованого твору ( монолог, діалог). Організація власного процесу драматургічної практики на основі імпровізованих творів..

План проведеної роботи:

 

10 ВЕРЕСНЯ

ЗАЇЗД І РОЗСЕЛЕННЯ ГРУПИ У КРИВОРІВНІ

 

11 ВЕРЕСНЯ

Ранкова молитва у Церкві Пресвятої Богородиці у Криворівні.

тренінг

ТРЕНАЖ;

1. Сонячна ванна.

2. Пробудження енергетичних центрів.

3. Просторове самоусвідомлення.

4. Емоційна розминка.

5. Фізична розминка.

6. Рух у просторі. Крок.

7. Мерехтлива свідомість.

8. Джібріш (Тарабарщина), як звукоутворення, або артикуляційно – вібраційна розминка.

9. Тарабарщина на викид енергій (заклинання) (емоційна провокація уяви).

10. Сміх як прояв гармонізування енергетичного маятника.

11. Сміх і плач ( ридання, голосіння)емоційна розбіжність та фізично – фізіологічна єдність.

12. Звуковий образ (тональність звучання музичного інструменту) як джерело асоціативного імпульсу до пластичної імпровізації.

13. Творення пластичного монологу (фізична поведінка у просторі) від звукового образу та спостерігання за внутрішньою мелодійною структурою звукового образу.

14. Візуальний образ ( об’єкт, предмет) як джерело асоціативного імпульсу до дії, пластичної імпровізації Креатора.

15. Народження пластичного монологу (фізичної поведінки у просторі) від візуального образу та внутрішнє спостерігання за змістовними імпульсами проявляння природи персонажа.

16. Перетворення спонтанного імпульсу у фізичну фіксовану форму, здобування емоційного стану, вислуховування і підсилення емоційного стану до максимального.

17. Народження слова ( перетворення змісту від спонтанної фізичної фіксованої форми в емоційний стан і народження змісту в проявленні його у слові).

 

ЛЕКЦІЯ; Тема: Процес перетворення інформації Внутрішнього у Зовнішній вияв. ЯВЬ і ПРАВЬ одвічна праслав’янська культура взаємодії індивіда з внутрішнім і зовнішнім світом як творчий процес креатора.

 

ПРАКТИКА; Творення монологу.

Територія; відкритий простір – подвір’я.

монолог

  1. Прояв асоціативностей імпульсів через фізичну, емоційну та змістовну (слово) поведінку.
  2. Організація внутрішнього і зовнішнього бачення процесу перетворення; (внутрішнє око та зовнішнє око).
  3. Внутрішнє структурування імпульсів хаосу у спонтанні енергетично – інформаційні змістоформи з подальшим їх перетворенням у композиційно цілісний текст (монолог).
  4.  Аналіз та структурний розбір творів.
  5. Драматургічна робота. ( запис твореного монологу у драматургічний текст).

 

12 ВЕРЕСНЯ

 

ТРЕНАЖ;

Відкритий простір.

тренінг

  1. Сонячна ванна.
  2. Дихання через уявне образне перетворення ( дихання руками, стопами ніг).
  3. Вертикаль хребта як провідник творчих енергетичних потоків.
  4. Пробудження енергетичних центрів ( чакри).
  5. Сміх. Розгойдування енергетичного маятника.
  6. Рух у просторі. Крок фіксуючий Щойність.
  7. Мерехтлива Свідомість. Перетворення лінійної свідомості у голографічну. Одночасне утримання увагою різних точок дії.
  8.  Тарабарщина. Емоційна імпровізація.
  9. Взаємодія трьох базових імпульсів Гри; Зміст, Дія, Емоція.

10.Народження пластичної поведінки від звукового образу.

11.Організація спонтанно імпровізованої пластичної поведінки у словесний монолог.

12.Взаємодія з партнером. Вправи на фізичну взаємодію.

13.Контактна взаємодія. Вправи акробатичні, партнерська довіра. Чуття відповідальності за партнера.

14.Колективна фізична взаємодія у пошуку гармонії ансамблю.

15.Утримання уваги ансамблю на процесі спільної взаємодії (масовий пластичний етюд).

лекції

ЛЕКЦІЯ; Взаємодія внутрішнього і зовнішнього космосу як постійний творчий процес людини. Творення як прояв єдності протилежностей у взаємодії. Креатор – боговтілення у людському форматі свідомості. Природа образного перетворення у мистецтві як свідома взаємодія Креатора з внутрішнім і зовнішнім просторами інформації .

 

ПРАКИКА; Творення діалогу.

Територія; відкритий простір. Подвір’я.

  1. Партнерська взаємодія – асоціативність сприйняття поведінки партнера ( фізика тіла, емоція, голос).
  2. Творення власної змістовної дії від поведінки партнера.
  3. Пошук спільної точки персонажів – конфлікту.
  4. Проявлення конфлікту через поведінку персонажа.
  5. Зав’язка на внутрішній взаємодії логічних інформаційних імпульсів свого персонажа та перспектива розвитку взаємодії з партнером.
  6. Взаємодія персонажів – конфлікт.
  7. Взаємодія партнерів – логічна спільність поведінки у пошуку змістовного й народженні наративу (історії).
  8. Спроба розототожнення з внутрішнім та зовнішнім процесами (споглядання за творенням), спостерігання за собою, партнером і за тим що відбувається з персонажами.
  9. Аналіз та структурний розбір творів.

діалоги

13 ВЕРЕСНЯ.

 

Культурологічна програма;

  1. Знайомство з Творчістю Параски Плитки – Горицвіт. “Гуцульський Сковорода” Креатор високого прояву Духу у реаліях Буття. Відвідини музею Горицвіт зустріч з людьми що особисто знали Параску Плитку Горицвіт.
  2. Знайомство з Одосією Сарохан, сестрою Параски Плитки Горицвіт, ветераном повстанського руху, дослідником гуцульського фольклору.
  3. Криворівнянський музей Івана Франка, ознайомлення з експозицією що висвітлює життя і творчість високого Духу Креатора у реаліях Буття.
  4. Духовна розмова з священником Отцем Іваном Рибаруком.

 

Одосія

 

14 ВЕРЕСНЯ.

ТРЕНАЖ;

Відкритий простір.

Сонячна ванна.

1. Дихання через образне перетворення ( дихання руками, стопами ніг).

2. Вертикаль хребта як провідник творчих енергетичних потоків.

3. Пробудження енергетичних центрів ( чакри).

4. Сміх. Розгойдування енергетичного маятника.

5. Рух у просторі. Крок фіксуючий Щойність.

6. Мерехтлива Свідомість. Перетворення лінійної свідомості у голографічну. Одночасне утримання увагою різних точок дії.

7. Тарабарщина. Емоційна імпровізація через забарвлення звукотворення.

8. Взаємодія трьох базових імпульсів Гри; Зміст, Дія, Емоція.

9. Народження пластичної поведінки від звукового образу.

10.Організація спонтанно імпровізованої пластичної поведінки словесний монолог.

11. Взаємодія з партнером. Вправи на фізичну взаємодію.

12. Контактна взаємодія. Вправи акробатичні.

13. Колективна фізична взаємодія.

14. Утримання уваги ансамблю на процесі спільної взаємодії.

 

ЛЕКЦІЯ; Ігровий простір сценічного діалогу..

 

ПРАКТИКА;

Територія; відкритий простір – подвір’я.

  1. Народження спонтанного монологу персонажа.
  2. Знаходження внутрішнього конфлікту.
  3. Структурування внутрішнього через перетворення у зовнішнє.
  4. Композиційна цілість твору(внутрішнє і зовнішнє око Креатора).
  5. Сценічність твору (поведінки персонажа).
  6. Зміст твору.
  7. Тема і контртема.
  8. Народження діалогу
  9. Діалог – взаємодія поведінки персонажів і партнерів – Креаторів.

10.Поняття сцени як цільного дійства що проявляє зовнішній конфлікт персонажів і розкриває їх внутрішні конфлікти.

11.Організація простору (сценографія, компонування декорації конкретними предметами) для творення спонтанного діалогу.

12.Аналіз твору.

осінь

15 ВЕРЕСНЯ

 Робота велась у приміщення сільського клубу.

ТРЕНАЖ.

  1. Медитація на оприсутнення.
  2. Енергетичне пробудження.
  3. Мерехтлива свідомість – рух.
  4. Тарабарщина.
  5. Голосові вправи.
  6. Партнерська взаємодія в контакті.

 

ПРАКТИКА; Творення монологів і діалогів.

  1. Спонтанність у роботі.
  2. Довіра до партнера.
  3. Свідоме утримання розототожненого стану споглядання за процесом.
  4. Композиція твору.
  5. Робота з предметами. Оформлення ігрового простору.
  6. Сценографія як запрошення до імпровізації.
  7. Імпровізовані діалоги у декорованому просторі.
  8. Драматургічна практика ( спроба запису тексту).
  9. Аналіз роботи

DSC_0025

 

16 ВЕРЕСНЯ

Збір та від’їзд до Києва.

ПІДСУМОК

Проведену роботу можна оцінити як вдалу майстерню. Особливості в проведеній роботі можна викласти у наступному:

  1. Необхідність в такій практиці є важливою саме тим, що збирає колектив учасників у ансамбль однодумців.
  2. Робота проявляє справжню сутність природи кожної особистості (Зриває маски пристосуванців).
  3. Робота над методом Креативної імпровізації розкриває творчу особистість, проявляє і розмагнічує її комплекси, страх та упередженість до самостійної творчої роботи.
  4. Відокремленість від вузівського середовища відкриває глибші аспекти творчо – особистісних перспектив кожного студента.
  5. Зустріч з відповідальністю за побут і роботу згуртовує колектив курсу і відкриває справжніх лідерів.
  6. Такий майстерклас дає значно глибше розуміння студентами у їх виборі професії.
  7. Проведена робота показала важливість такої практики у навчанні режисерів, а також, є особливо бажаною для акторських курсів.

DSC_0043

ПРОПОЗИЦІЯ

 

Виношу пропозицію проведення наступного 2012 року літніх виїзних майстер класів для роботи з 3 та 4 акторськими курсами над методом Креативної імпровізації на території села Криворівня Верховинського району Ів – Франківської області та інших рекреаційних територіях України. Прошу розглянути цю практику як можливу основу до створення Літньої Школи Університету.

 

олег

Організатор виїзного майстеркласу

Викладач основ майстерності актора

Автор методу Креативної імпровізації

Засл. Артист України                                                         Олег Драч.

 

Напишіть відгук

Ваша пошт@ не публікуватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Можна використовувати XHTML теґи та атрибути: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>